Vidnoz AI creates engaging videos with realistic AI avatars. Free, fast and easy-to-use. Try for Free >
80% OFF

VPN Bagi PC Windows 10 yang Terbaik, Perkhidmatan Berbayar & Penggunaan Percuma [Versi 2024]

Senaraikan 5 VPN Percuma terbaik yang berfungsi dengan bagus pada Windows 10. Analisa berikut merupakan dari setiap perspektif iaitu: Kelajuan, Jalur Lebar, Harga ("Separa percuma" atau "Percuma sepenuhnya").

Kelebihan penggunaan VPN pada Windows 10 dipandang remeh. VPN berfungsi dalam situasi sama ada anda bertekad untuk mengutamakan keselamatan data anda atau menambahkan lapisan anonimiti untuk mengelakkan pemantauan pada PC anda. Bagi sebilangan pengguna, mereka ingin melakukan "geo-spoofing" alamat IP mereka ke satu lokasi lain untuk melewati sekatan negara. Sebagai contoh, kandungan platform penstriman & permainan digital dalam talian yang disekat mengikut negara. Bagi permainan digital dalam talian pada Windows 10 yang mempunyai sekatan negara, anda boleh mendapatkan VPN percuma yang berfungsi dengan baik pada Windows 10 untuk tujuan melayarinya. Oleh itu, kita perlu mencari VPN yang lebih baik di antara beribu-ribu pilihan untuk mendapatkan yang paling sesuai dengan keperluan anda.

Windows-10-Tajuk

Secara teorinya, hampir semua VPN mampu berfungsi pada Windows 10, namun tujuan utamanya adalah untuk memaparkan pilihan dan ciri-cirinya kepada anda. Beberapa VPN mungkin mengoptimumkan server (pelayan) mereka untuk pengguna peranti mudah alih, ada yang mungkin mampu mengurangkan kependaman (latency) untuk permainan dalam talian, ada pula yang dapat menyingkatkan penimbal (buffer) bagi penstriman dalam talian. Kami telah memilih beberapa VPN Windows 10 yang membantu dalam penyelesaian privasi yang sesuai & ciri-ciri yang membantu untuk PC & Windows anda, serta perkhidmatan yang akan membantu anda melayari laman web & perkhidmatan yang disekat pada Windows 10 anda.

Perkara yang Kami Utamakan Semasa Memilih VPN untuk Windows 10

1. Secara amnya, anda boleh memilih perkhidmatan VPN Windows 10 yang mewah tanpa menjejaskan prestasi & ciri-ciri berkemungkinan VPN, namun bayaran perkhidmatannya adalah tidak masuk akal. Pilihan VPN Windows 10 yang mempunyai harga & prestasi seimbang adalah penting.

2. Dalam pemilihan VPN untuk PC Windows 10, lebih baik anda mencari calon yang memiliki prestasi baik sepanjang masa serta menonjol dalam ciri-ciri yang tertentu. Misalnya, melangkau (bypass) sekatan negara, membantu dalam anonimiti, dll. 

Express VPN – Penyedia Perkhidmatan yang Berpengalaman

Logo Ekspres

Express VPN adalah yang salah satu VPN yang paling terkenal dalam kumpulan pasarannya. Ia dilancarkan pada tahun 2009 dan kini ia telah menjadi penyedia perkhidmatan VPN selama 12 tahun. Kestabilan merupakan ciri yang paling dikenali bagi Express VPN. Tambahan pula, Express VPN dan pasukan khidmat pelanggannya adalah profesional & bersedia untuk menyelesaikan masalah pelanggan 24/7 & berkhidmat kepada pelanggan dari beratus-ratus negara yang berbeza.

ExpressVPN-Pelayan-NewUI

Dalam hal mengenai perisian & fungsi perisian tersebut, Express VPN menyediakan 160 server di pelbagai lokasi & negara. Ia membolehkan maksimum lima sambungan secara total (dari pelbagai peranti). Kelebihan yang menyerlah bagi penggunaan Express VPN adalah aplikasi mereka menggerakkan Windows 10 dengan cukup baik. Anda tidak memerlukan pengetahuan mengenai rangkaian komputer dan anda mampu menyambungkan VPN pada komputer dengan hanya klik satu butang.

Walau bagaimanapun, masih wujud kebimbangan. Express VPN dianggap korporat positif disebabkan adanya kuasa penapisan & bidang kuasa oleh kerajaan. Terdapat sumber maklumat yang boleh dipercayai menunjukkan bahawa Express VPN telah menceroboh maklumat peribadi pelanggan & lokasi masa nyata kepada kerajaan untuk mencapai tujuan mereka. Selain daripada kebimbangan tentang kredit, strategi penetapan harga untuk Express VPN juga tidak ekonomik (lebih tinggi jika dibandingkan dengan harga purata), dan ia tidak menawarkan penggunaan percuma kepada penggunanya (secara umumnya).

Harga Ekspres

TIPS

Kelebihan:
Aplikasi Windows yang mudah digunakan, ciri-ciri berguna & khusus untuk Windows
Boleh dipercayai & bantuan sembang (chat) dalam talian 24/7
Perkhidmatan yang sangat stabil
Kekurangan:
Bukan penyedia perkhidmatan yang murah, perlu melanggan pelan perkhidmatan mereka, tiada percubaan percuma
Kebimbangan bagi kebocoran maklumat peribadi

Nord VPN – Perlindungan Keselamatan Tertinggi

Nordvpn-Tajuk

Apabila kita membincangkan tentang keselamatan & sekuriti dalam talian untuk VPN Windows 10, Nord VPN sering berada dalam senarai "yang terbaik" untuk ciri-ciri kesambungan & perlindungan sekuritinya. Dengan lebih daripada 5000+ server yang menyokong penyambungan Nord VPN, anda dapat memastikan bahawa perkhidmatan VPN sentiasa boleh diakses. Ia juga membolehkan 7 sambungan bagi setiap akaun, ini bermakna anda boleh menggunakan perkhidmatannya pada peranti anda dengan lebih banyak.

NordVPN-Ulasan

Satu faktor yang paling penting bagi kebanyakan pengguna VPN PC ialah sekuritinya yang ketat. Nord VPN menawarkan "Double Encryption (Penyulitan Berganda)" untuk menjamin anonimiti & privasi data anda. Trafik anda akan disulitkan pada peranti anda, kemudian paket data mencapai server Nord VPN dan akan disulitkan sekali lagi untuk tujuan sekuriti. Dengan melakukan hal tersebut, penggodam tidak akan menemui jalan untuk menceroboh pertahanan mereka dan keselamatan data anda terpelihara.

Sebaliknya, penyulitan yang dilaksanakan akhirnya menyebabkan kecekapan Nord VPN menjadi lebih buruk secara drastik jika dibandingkan dengan VPN Windows 10 yang lain. Tambahan pula, Nord VPN tidak menawarkan percubaan percuma & hanya menawarkan 30 hari bayaran balik. Kami menyedari bahawa jaminan bayaran balik bukanlah selalunya boleh dipercayai. Nord VPN menyasarkan pelanggan yang mempunyai keperluan khusus untuk keselamatan data.

Nordvpn-Harga-1-Min

TIPS

Kelebihan:
Penyulitan data berganda, Sesuai untuk pengguna yang mahukan lebih sekuriti
Banyak server & boleh dipercayai
Kekurangan:
Tidak pantas akibat penyulitan berganda
Tiada percubaan percuma
Antara muka (interface) yang agak rumit

Surfshark – Satu Pilihan yang Ekonomik

Surfshark

Surfshark adalah pencabar baru dalam pasaran ini. Jika dibandingkan dengan kelengkapan ExpressVPN dan keselamatan khusus yang ditawarkan oleh Nord VPN, Surfshark bukanlah peneraju utama bagi kedua-dua domain ini. Namun begitu, ia masih dapat menemukan kedudukannya dan melaksanakan tugasnya sebagai VPN Windows 10; iaitu melindungi keselamatan & privasi anda.

Surfshark-Statik

Sebagai kuasa baru untuk VPN Windows 10, Surfshark sangat mengagumkan disebabkan harga langganannya yang rendah (Tiada percubaan percuma). Strategi harga Express VPN, merupakan $ 6.67 sebulan untuk langganan tahunan, $ 12.95 untuk pembayaran bulanan. Nord VPN mengenakan bayaran sebanyak $ 3.71 sebulan untuk langganan satu tahun dan $ 11.95 untuk pembayaran bulanan. Secara perbandingan, Surfshark dianggap sebagai salah satu VPN yang paling berpatutan. Anda hanya memerlukan $ 2.49 sebulan untuk langganan tahunan dan $ 12.95 untuk bayaran bulanan. Malangnya, Surfshark tidak menawarkan percubaan percuma. Namun begitu, harganya iaitu $ 2.49 sebulan masih sangat menarik.

Surfshark-Harga-Sept-2021

Fungsi teras Surfshark adalah tidak berapa baik. Ia mempunyai lebih dari 3000 server & terletak di 80+ kawasan. Walaupun ia mempunyai banyak server di luar negara, namun prestasi kelajuan Surfshark kurang ideal berbanding semua VPN Windows 10.

Walaupun Surfshark menyokong sambungan tanpa had untuk setiap akaun, oleh disebabkan kependaman (latency) yang tinggi & prestasi kelajuan yang rendah, beberapa penggunaan beban tinggi seperti memuat turun dan pengstriman berkemungkinan besar tidak mampu dicapai dengan Surfshark.

TIPS

Kelebihan:
Harga yang agak berpatutan & penjimatan wang 
Sambungan tanpa had bagi satu akaun
Menawarkan beberapa alatan yang berguna
Kekurangan:
Prestasinya tidak memuaskan untuk semua orang, lambat
Tiada penyulitan khusus

iTop VPN – Salah satu VPN Terbaik bagi Windows 10 yang benar-benar Percuma untuk Digunakan

Logoitop

iTop VPN telah memaparkan kepelbagaian & fungsi yang mengagumkan pada Windows 10. Dengan lebih dari 1000+ server & lebih dari 100 lokasi pilihan, iTop VPN mampu mencapai hampir semua ciri-ciri yang dapat dilaksanakan oleh VPN Windows 10 lain pada prestasi yang baik.

Satu perkara yang layak diketengahkan adalah, iTop VPN memiliki mod percuma - Ia benar-benar percuma untuk digunakan dan tidak meminta sebarang sambungan pada bank & tidak memerlukan login PayPal. Ini bermaksud ia adalah VPN percuma untuk Windows 10. Tambahan pula, sambungan percuma tersebut adalah pantas seperti sambungan profesional yang lain.

Gambar itopVPN

iTop VPN menawarkan sambungan percuma yang tiada had jalur lebar, tetapi mempunyai had trafik sehingga 700 megabait setiap hari dan ia akan diset semula setiap hari. Secara teorinya, ini bermaksud anda boleh menggunakan perkhidmatan percuma iTop VPN tanpa had. Sekiranya anda bukannya pengguna tegar dan hanya memerlukan penggunaan VPN kadangkala bagi tujuan mempertingkatkan anonimiti atau anda ingin melewati sekatan wilayah seperti melayari laman web Jepun di UK, iTop VPN amat sesuai bagi anda. Apa yang lebih penting ialah VPN percuma untuk Windows 10 ini membolehkan pengguna untuk mempelajari mengapa mereka memerlukan perkhidmatan VPN: Keselamatan internet? Merentasi sekatan wilayah? Atau untuk mempertingkatkan anonimiti & melindungi maklumat peribadi anda. Dengan menggunakan iTop VPN, perbelanjaan untuk penggunaan perkhidmatan VPN boleh dipotong sepenuhnya.

Jika dipertimbangkan dari segi keselamatan internet, iTop VPN kelihatan agak hambar. Kekurangannya dalam penyulitan berganda membuat iTop VPN tidak dapat menandingi sekuriti Nord VPN. Namun begitu, pelaksanaannya lebih pantas dari Nord VPN kerana iTop VPN memiliki kurang langkah-langkah untuk penyulitan trafik anda sehinggakan mengurangi kependaman semasa transmisi.

iTop VPN mempunyai beberapa alatan yang dapat melindungi keselamatan anda & mengukuhkah pencegahan pancingan data internet (internet phishing). Sebagai contoh, iTop VPN AdBlocker akan menyekat iklan internet untuk anda sebagai kaedah untuk melindungi bahagian peribadi anda serta mengurangkan ancaman dari laman web phishing & kandungan NSFW. Selain itu, ciri-ciri “Browser Clearer” mereka mampu membersihkan fail sementara anda supaya penggodam dan orang lain tidak dapat mengesan maklumat peribadi anda melalui analisa data sementara. Sistem proksi iTop yang dioptimumkan menawarkan sambungan secara khusus untuk pengstriman dalam talian, permainan digital, dan rangkaian sosial. Ia memungkinkan anda menggunakan aplikasi tersebut di negara-negara yang mempunyai sekatan wilayah.

TIPS

Kelebihan:
VPN percuma untuk digunakan pada Windows 10, menawarkan 700MB sehari sebagai tawaran percuma
Menawarkan beberapa alatan yang berguna
Perisian ini menawarkan pelbagai proksi untuk tujuan & aplikasi yang berbeza
Cepat, boleh dipercayai
Kekurangan:
Bilangan server yang lebih rendah berbanding VPN lain
Tiada penyulitan khusus
Memiliki had 700MB sehari (Masih percuma untuk digunakan

ProtonVPN - Satu lagi VPN Windows 10 Percuma untuk Digunakan

Protonvpn-Logo-Hijau

ProtonVPN sentiasa menjadi perhatian apabila kita membincangkan mengenai VPN tanpa had percuma untuk Windows 10. ProtonVPN mempunyai lebih daripada 3000 server yang terletak di lebih 70 negara. Perkhidmatan yang mereka berikan hanyalah sederhana tetapi memuaskan: perlindungan keselamatan secara keseluruhan yang baik, pemilihan server secara global ... Ciri-ciri yang paling menarik bagi ProtonVPN adalah akaun percumanya.

Proton-Vpn

Sebilangan mungkin merasa hairan dengan kebaikan Proton VPN kerana memberi akaun percuma kepada penggunanya. Proton menyatakan bahawa perkhidmatan VPN Windows 10 percuma mereka adalah tiada had untuk jalur lebar & trafik. Namun begitu, ia terhad hanya bagi penggunaan server percuma sahaja. Semasa penggunaan jalur lebar yang sebenar, hal ini akan mengganggu anda apabila menggunakan talian percuma mereka oleh disebabkan bilangan pengguna percuma yang ramai & server percuma yang terhad. Selain itu, akaun percuma mempunyai batasan untuk kelajuan muat turun / muat naik & trafik. Sambungannya juga tidak berapa stabil. Puncanya mudah: terlalu ramai orang menggunakannya! Sekiranya anda memutuskan untuk menaik taraf ke akaun pro, pembayaran bulanannya adalah $4. Ia bukanlah tawaran yang menarik jika dibandingkan dengan VPN Windows 10 lain yang lebih murah.

Harga ProtonVPN

Masalah lain ialah ProtonVPN mempunyai perisian yang tidak memberikan nilai tambahan kepada pengguna. Walaupun ia mempunyai perkhidmatan rangkaian protokol maya yang sangat baik, namun terdapat kekurangan dari sudut talian optimum seperti proksi pengoptimuman Netflix atau proksi permainan digital. Walaupun wujudnya sedikit kekurangan, tetapi ia tetap tidak dapat diabaikan.

TIPS

Kelebihan:
VPN percuma untuk penggunaan pada Windows 10 tanpa had
UI yang mudah digunakan
Tidak perlu menghubungkan dengan mana-mana akaun bank anda, percuma
Kekurangan:
Kualiti rendah untuk proksi percuma mereka
Tiada nilai tambahan, perkhidmatan VPN semata-mata
Harga lebih tinggi sedikit berbanding harga purata

Terdapat banyak VPN untuk Windows 10 yang boleh anda temui dalam talian. Secara peribadinya, saya berpendapat bahawa VPN yang benar-benar mempunyai percubaan percuma adalah amat disyorkan. Apabila anda lebih memahami keperluan anda, anda boleh mendapatkan perkhidmatan yang sesuai dengan harga yang berpatutan berdasarkan percubaan & kesilapan anda. Tiada VPN yang sempurna namun wujudnya VPN yang paling sesuai dengan keperluan anda. Sekiranya anda ingin meningkatkan sekuriti pada rangkaian anda atau menikmati hiburan yang lebih baik tanpa sekatan wilayah, cubalah iTop VPN yang percuma. Ia mungkin menjadi pilihan yang terbaik untuk anda!

    


Related Articles for Reference

Lucky Chance to Get the Lowest Price Today!

36-m Plan Billed $59.99$431.64

Get It Now (60s)